وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خیالی - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 17
کل بازدید : 886272
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان : خوش خیالی

دسته : سیاست

نویسنده : شهیدی

این مطلب در سایت حرف تو لینک شده است .

امیر محمد

شکی نیست دنیای امروز با تمام مولفه های ساختارشکنانه اش ، با سوء استفاده از جامعه اطلاعاتی به دنیایی تبدیل شده که در آن رسانه ، حرفهای زیادی برای گفتن دارد و چه بسا اهرمی باشد برای به کرسی نشاندن حرفهای عده ای خاص که به نظر هم همینطور می آید .

اینکه بخواهی در این بستر مواج و پر خطر ( البته در صورتی که از قاعده بازی و موج سواری و هدیات امواج با خبر نباشی ! ) هنر هشتم ( ارتباطات و روابط عمومی ) را هم نادیده بگیری ، می تواند حضور در دنیای رسانه را با بازخوردهایی غیر قابل انتظار به تحربه ای تلخ برای فرد تبدیل کند .

خوب ، طبق معمول مراودات سیاسی و اجتماعی در داخل کشور ، این مسئله ی عدم آگاهی از کارکردهای رسانه سبب شده که در برخی از موارد آقایان به خیال خود برای اینکه کمی بر سر زبانها بیافتند با رسانه هایی که دیگر سیاست ها و مسیر حرکت شان مشخص و روشن است به مصاحبه بپردازند . شاید هم در خیال خود سعی دارند روشنفکر جلوه کنند و بگویند : به خودمان مطمئن هستیم که می توانیم بدون ایجاد حاشیه با رسانه هایی که دشمنی شان با ملت ایران تثبیت شده است صحبت کنیم و البته یک مصاحبه برد – برد را انجام دهیم ! نمی دانم این اصلاح برد- برد را چه کسی به دنیای خصوصی ارتباطات رسانه ای ( نه فضای عمومی در خبرسازی رسانه ای ) راه داده است ؟!

اولین مسئله و روشن ترین آنها این است که اصلاً دلیلی برای ورود به عرصه ای که هیچ ضرورتی هم برای آن توجیه نشده وجود ندارد . اینکه بخواهی شخصاً و از موضعی کاملاً خصوصی وارد این عمل شوی با اینکه بخواهی مطالبی را به سیاستهای کلی نظام ( آنهم بدون کسب اجازه ) نسبت دهی ، زمین تا زیر زمین باهم فرق دارند !!! وقتی دشمنی بی شرمانه این رسانه ها  بارها و بارها به مردم ایران ثابت شده است  دیگر چه لزومی دارد که بروند با آنها مصاحبه هایی ترتیب بدهند ؟ وقتی می دانند که اگر هم مثبت و منطقی صحبت کنند در مصاحبه ( که البته آنهم کمی بعید است ) ، رسانه های مورد نظر با زیرکی و با استفاده از فنون نوین جریانسازی رسانه ای  سخنان را گزینشی و تحریف شده به مخاطبان تحویل می دهند ، دیگر چه نیازی است که بخواهی به اصطلاح برای نشان دادن اعتماد به نفس ، خوراک آن رسانه های تشنه و گرسنه را فراهم کنی ؟!

اینکه با وجود تجربه های تلخی که در سالهای اخیر از این دست گفتگوها با رسانه های دشمنِ ملت اسلامگرا و آزادیخواه ، بازهم عده ای درس نمی گیرند و راه خود را می روند ، دو تحلیل را به ذهن القاء خواهد نمود ؛ یا این عده که متاسفانه در کشور مسئولیت های رسمی هم دارند قصد ابراز اختلاف سلیقه های خود به شیوه های نادرست و غیر عاقلانه را دارند و یا اینکه از پایه با نظام مشکل دارند . اگر حالت اول در خصوص آنها صدق می کند باید راهنمایی شوند و اگر حالت دوم ، باید با آنها برخورد شود . اینکه می گویم برخورد شود ، منظورم برخورد قهری شدید نیست ، باید مشخص شود که چارچوب سیاستهای کلی نظام طبق قانون فقط می تواند از زبان اشخاصی خاص بیان شود نه هر شخصی که مسئولیتی در این کشور دارد . حتی اگر دو حالت قبلی هم مفروض نشود در اصل ماجرا ، انسان عاقل با دیدن تجربه های مختلف در این زمینه و شناختی که از این رسانه ها وجود دارد ، باید بداند که سرانجام این گفتگوها ، حتی با نیت استفاده از تریبون دشمن برای ضربه زدن به خودشان ، نمی تواند خیلی راه روشنی را نشان دهد . البته این فرض با مشاهده مصاحبه های بسیار سطحی که این افراد با رسانه های دشمن ، انجام می دهند ، خود دچار تشکیک در ارائه است .

بی بی سی

اکثر این مصاحبه ها که با شبکه ها و رسانه های ضد انقلاب توسط نیروهای داخلی انجام شده است ، سرنوشتی تلخ به همراه داشته است . سرنوشتی توأم با سوء استفاده و تحریف و عموماً دستاویزی شده برای زیر سوال بردن اهداف و آرمانها نظام ِ جمهوری اسلامی ایران .

البته در کنار این رفتارهای نسنجیده ، رفتارهای عاقلانه و از موضع قدرت و حفظ عزت هم بارها از مسئولین بلند پایه نظام مشاهده شده است که بی شک جای تقدیر دارد ولی خوب ، متاسفانه برخی دیگر با ناآگاهی  دست به این اقدامات می زنند و باعث می شوند تا مدتها خوراک رسانه ای برای رسانه های دشمن فراهم شود که این اصلاً خوب نیست . این روزها هم ، کم شاهد اینگونه مصاحبه های جنجالی و سوء استفاده های بزرگ رسانه های غربی از این موارد نیستیم . با تمام این اوصاف بازهم می بینیم که خوش خیالی عده ای هنوز هم ادامه دارد و این است که درد آور است .

تمام این مسائل و مشکلات از آنجا ناشی می شود که در شناخت دشمن مشکل بوجود می آید . یعنی ابعاد مختلف دشمنیِ دشمنان را  نمی شناسند و طبعاً با این تصورات ناقص و ابتر ، نمی توان انتظار داشت که به درستی با آن مقابله کنند . این مسئله ی شناخت دقیق دشمن و تحلیل درست ِ شیوه های نفوذش در فرهنگ و سایر امورات مرتبط با حیات یک ملت ، می تواند راهگشا و روشنگر بسیاری از نقاط تاریک رفتارهای مان باشد . انشاءالله ...




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 92/8/1
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->