وب هاستینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هراسها و تردیدها - حدیث منتظران قائم (عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تماس با ما
بازدید امروز : 93
بازدید دیروز : 56
کل بازدید : 887273
کل یادداشتها ها : 442

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

V

بسم الله

عنوان: هراسها و تردیدها

دسته : سیاست

این مطلب را از همین نویسنده در پایگاه تحلیل سیاسی باصر  و سایت حرف تو بخوانید .

امیر محمد

بدون تردید شرایطی که بر حال و احوال این روزهای دنیا و مخصوصاً خاورمیانه حاکم شده است در حال تبدیل شدن به کابوسی سخت برای برخی از کشورهای منطقه است .
بازیگردانی مناسب و در چارچوب حرفه ای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران ( فارغ از تحلیل های نه چندان قدرتمند رسانه های داخلی ) در خصوص مسئله هسته ای ، آمریکا ، غرب و رژیم صهیونیستی را در گوشه میدان بازی اسیر نموده است .
جمهوری اسلامی ایران در حال اوج گیری در حوزه ضریب بالای نفوذ در جامعه جهانی است . جامه ای که با خواست عده  معدودی از کشورها اداره می شود و این قدرت تحکم جمهوری اسلامی برای وادار کردن این ابرقدرتها به گفتگو ، قسمتی از هیمنه پوشالی شان را در افکارع عمومی دنیا خدشه دار کرده است .
البته جدا از بازخوردهای جهانی این اوج گیری ، در داخل منطقه خاورمیانه هم این امر موجب دلخوری شدید رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی خواهد شد ، چرا که این دو رژیم به خوبی می دانند که با این اتفاقات ، الگو گیری ملتهای آزادیخواه از ایران به اوج خود می رسد و مخصوصاً در این حالت کنترل شیعیانی که جان دوباره گرفته اند ، غیر ممکن خواهد بود .


پذیرش قدرت و دانش هسته ای ایران و شکسته شدن پایه های تحریم ( که اوج بی عدالتی در جامعه جهانی بود ) باعث شکسته شدن برج های خودخواهی آمریکا و غرب گردید و این یعنی هزاران سوال بی پاسخ برای افکار عمومی هدایت شده دنیا در این سالها که تمام این اقدامات آمریکاو غرب را قانونی می پنداشت .
البته برخی از کشورهای منطقه سعی می کنند با ارائه تحلیل هایی از آینده این توافقات ، ایرانی را به شریکی مطمئن برای آمریکا در منطقه تصور کنند که این مسئله هم سرآغاز اشتباه استراتژیکی خواهد بود که بدون تردید به تغییر موضع های پیاپی آنها هم پاسخی مثبت نخواهد داد.
البته آن چیز که هنوز هم مورد وحشت کشورهای منطقه است ، این است که آیا جمهوری اسلامی ایران همانند جریان عراق ، در سوریه هم فضاهای خالی گذاشته شده سیاسی و اقتصادی را با حضور پر رنگ خود پر خواهد کرد ؟  که در این صورت ایران به یک ابرقدرت منطقه ای تبدیل خواهد شد که دیگر حتی خیال تعدی به آن هم توهم محض می نمایاند .




نویسنده : منتظر
تاریخ : چهارشنبه 92/9/27
هدیه منتظران قائم ()
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
->